Blog

Blog to miejsce w którym zawsze….  lorem ipsumaLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin nibh augue, suscipit a, scelerisque sed, lacinia in, mi. Cras vel lorem. Etiam pellentesque aliquet tellus. Phasellus pharetr

Regulacja emocji u dzieci

Regulacja emocji u dzieci

Emocje naszych dzieci… Temat, który od zawsze spędza sen z powiek niejednego rodzica. Sama tego doświadczam. Szczególnie w obecnych trudnych czasach pandemii i niepokoju na świecie. Na szczęście dzięki praktyce uważności znam mnóstwo sposobów, żeby sobie radzić i wspierać swoje dzieci.

Czytaj dalej »
uważność u dzieci

Uważność u dzieci

Koncentracja jest umiejętnością, która polega na skupianiu swojej uwagi na wykonywanej czynności, konkretnej myśli, rzeczy czy sytuacji. Jest to cecha, którą posiada każde dziecko, nastolatek i każdy dorosły. Przychodzimy z nią na świat. Umysł ma naturalną zdolność do uspokajania się. Ten stan nazywamy byciem tu i teraz – inaczej mindfulness czy uwanością.

Czytaj dalej »
Dlaczego trening uważności dzieci nazywamy treningiem żabki

Dlaczego trening uważności dzieci nazywamy treningiem żabki?

Dlaczego trening uważności dzieci nazywamy treningiem żabki? 🐸 Żabka siedzi spokojnie, w bezruchu przez bardzo długi czas. Dzieci też to potrafią.🐸 Potrafi skakać daleko – dziecięce myśli skaczą w umyśle, a uwaga bezwiednie podąża za nimi. 🐸 Bardzo łatwo zaobserwować jak żaba oddycha, co łatwo przenieść dzieciom na obserwację oddechu w swoim ciele. 🐸 Jest bardzo uważna. Odskakuje gdy coś ją przestraszy i jej zagraża, kiedy jest głodna i zauważy muchę potrafi złapać ją w locie wystrzeliwując język. 🐸 Nie marnuje energii na niepotrzebne działania. Może podskoczyć kiedy coś ją zdziwi, czasem może

Czytaj dalej »

Kurs Mindfulness dla dzieci – Metoda Eline SnelⒸ

Kurs UWAGA TO DZIAŁA! jest treningiem uważności dla dzieci – powszechnie znany jako Trening Uważności Żabki.  Kierowany jest do dzieci w wieku 4-12 lat (grupy wiekowe 4-7/8 oraz 9-12 lat). Powstał na bazie treningu uważności dla dorosłych Jona Kabata-Zinna o nazwie MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction). Metoda  jest stosowana na całym świecie od 1979 roku i poparta ponad 30-letnimi badaniami naukowymi. Została uznana jako pomocna nie tylko w łagodzeniu objawów stresu. Metoda opracowana przez Eline Snel jest używana i testowana pod kątem efektywności w wielu szkołach podstawowych w Holandii i Belgii, jest coraz bardziej

Czytaj dalej »

Bycie uważnym na drodze do zmiany nawyków

Kiedy zauważamy, że w życiu coś nam nie służy dążymy do zmian. Wprowadzamy je po to, żeby żyło nam się lepiej czy łatwiej. Często jednak sama zmiana jest procesem trudnym i wymagającym od nas wiele poświęceń. Zaczyna się od zauważenia tego, co nam przeszkadza i co sprawia, że nie jesteśmy tak szczęśliwi jak byśmy chcieli. Kiedy już wiemy, w jakim kierunku iść i nabieramy zapału, pojawia się opór. Pojawia się nie wiadomo skąd, bo myśleliśmy, że już będzie z górki. Staje na drodze i blokuje przejście w kierunku życia, którego pragniemy. Jest pewną formą

Czytaj dalej »

Uważne współczucie wobec samego siebie

Współczucie to dążenie do zmniejszenia cierpienia. Tak samo, jak o kogoś innego, możemy również troszczyć się i dbać o siebie samych. I nie ma w tym egoizmu, to raczej ogromna sztuka zadbania o siebie i nie oczekiwania tego wyłącznie od innych. Dzięki treningowi uważności możemy się go nauczyć

Czytaj dalej »